Kinderen met leerproblemen kunnen afwijkende hersenactiviteit hebben. Zo kunnen bepaalde delen van de hersenen te langzaam werken, waardoor informatieverwerking te traag en inefficiënt wordt. Het doel van neurofeedback is om deze onderactiviteit te verminderen zodat informatieverwerking sneller en beter gaat. Dit kan leerproblemen verminderen. Neurofeedback wordt ook ingezet bij dyslexie, dyscalculie en automatiseerproblemen.

Neurofeedback bij leerproblemen als dyslexie en dyscalculie

Neurofeedback richt zich op het optimaliseren van de hersenactiviteit en het verbeteren van de communicatie tussen verschillende delen van de hersenen die betrokken zijn bij leren en automatiseren. Voor mensen met leerproblemen zorgt neurofeedback voor:

  • minder aandachtsproblemen
  • minder impulsiviteit
  • meer concentratie 
  • verbetering geheugen
  • betere informatieverwerkingssnelheid
  • betere automatisering
  • betere leerprestaties dus meer zelfvertrouwen

Klik hier voor meer info over neurofeedback. 

 

Maak een vrijblijvende afspraak
Meer weten over Neurofeedback?

Neem contact op of vraag een vrijblijvend gesprek aan