Bijles is letterlijk een les erbij, niet meer, niet minder.
Bij remedial teaching starten we met een onderzoek. Hiermee brengen we in kaart waar een leerling op vastloopt, en waarom. We maken een analyse en een handelingsplan om pragmatisch de hiaten weg te werken. De lessen worden afgestemd op de behoeften van de leerling. Ze krijgen elke week leerspellen mee, om datgene wat er geleerd is te borgen. De week daarop kun je weer een nieuwe stap maken in het leerproces. Zo boeken onze leerlingen meer en sneller resultaat dan met reguliere bijles.
Wij raden remedial teaching spelling aan. Wij zetten de methode Taal in Blokjes in, dit is een bewezen effectieve methode voor leerlingen met dyslexie.
Wat raden psychomotorisch rekenen aan, dit wordt ookwel JaMaRa-rekenen genoemd. Dit is bewezen effectieve methode.
69,- per sessie
Ja, maar dit heeft niet de voorkeur. Onze ervaring is dat de lessen het beste resultaat geven als die bij ons in de praktijk worden gevolgd.
50 minuten per sessie.
Dit is heel verschillend. Dit kan varieren van 5 tot tientalle lessen. Maak een vrijblijvende belafspraak voor een eerlijk en gedegen advies.
Bijles voor leerlingen van de middelbare school kost tussen de 41,- en 69,-. Dit ligt aan verschillende variabelen, denk aan het vak, niveau en of de les door een student of docent gegeven wordt.
Rekenen, wiskunde A/B/C/D, natuurkunde, scheikunde, aardrijkskunde, economie, maatschappij, Nederlands, Engels, Duits, Turks, Latijn, Grieks, Spaans, biologie en geschiedenis.
1 uur per les.
Praktijk Meester Andreas biedt o.a. bijles en is gevestigd in Broek op Langedijk, dit ligt naast Heerhugowaard.
Wij adviseren hiervoor de Ik Leer Leren training.
Ja, klik hier voor meer info.
Er is voor beiden wat te zeggen. In groepjes leren leerlingen van elkaar. Als de training individueel gevolgd wordt heeft de trainer meer tijd en aandacht voor een leerling.
Bij autisme, HSP, concentratieproblemen en/of onoplettendheid is er vaak sprake van overprikkeling, dit kan met langzame beta-golven een stuk verminderd worden. Op de hersenmeting is vaak veel trage activiteit te zien die omlaag getraind kan worden. Daardoor staat het brein minder 'open' voor prikkels, ook de concentratie neemt toe.
Uit onderzoek blijkt dat de effecten van neurofeedback bij ADHD blijvend zijn. Uit eigen ervaring, en die van collega's, weten we dat dit ook bij andere klachten geldt.
Met peak performance trainen we de cognitieve prestaties a.d.h.v. neurofeedback. Beter presteren op school of tijdens je studie? Neem dan contact met ons op.
De EEG-hersenscan bij neurofeedback is veilig; door middel van sensoren op uw hoofd wordt de hersenactiviteit aan de buitenkant van uw hoofd opgevangen. Er wordt geen straling gebruikt en u voelt er niks van.
Tijdens de Ik leer leren traingen leren leerlingen om te gaan met faalangst, laat zien hoe ze het beste kunnen leren & plannen en zorgt voor meer motivatie. Denk daarbij aan het ontdekken welke leerstrategieën er bij de leerling past en welke voorwaarden nodig zijn om te leren.
Neurofeedback is gericht op het positief veranderen van hersenactiviteit. De EEG-band stuurt het signaal naar de computer, deze geeft de hersenactiviteit weer als hersengolven. Deze worden geassocieerd met mentale toestanden. De software wordt ingesteld met het doel de gewenste golven te belonen. De client kijkt een filmpje, de EEG-band zendt het signaal naar de software en bij de juiste golven beloont die de hersenen door het filmpje te vergroten. Hierdoor gaat het brein deze activiteit vaker vertonen.
Bij 8 a 10 uur neurofeedback zien we de eerste effecten optreden. Dit is afhankelijk van allerlei factoren, zoals:
- de snelheid waarmee de hersenen in staat zijn om te leren
- de aard van de klacht
- hoe goed je in staat bent om de verandering waar te nemen
Neurofeedback is wetenschappelijk bewezen. Het is een zeer effectieve methode voor de behandeling van AD(H)D, zowel voor jong en oud.
Type 1: Overwegend onoplettend
Type 2: Overwegend hyperactief impulsief
Type 3: Combinatie van type 1 en 2
Alle types zijn gebaat bij neurofeedback. Klik hier voor meer info.
Met de neurofeedbacktraining van Meester Andreas verminderen ADHD-klachten zoals impulsiviteit, onoplettendheid, en/of hypergedrag. Gemiddelde klachtenvermindering na neurofeedback-training gemeten met gevalideerde vragenlijsten (Bron software Brainmarker):
In de meeste gevallen kun je neurofeedback inzetten in combinatie met medicatie. In overleg met de arts kan de medicatie worden afgebouwd wanneer de klachten door de training verminderen.
Met de neurofeedbacktraining van Meester Andreas verminderen de klachten van HSP, inhibitieoproblemen en externe prikkelverwerking gemiddeld met 25,99%. Dit is gemeten met de gevalideerde vragenlijsten van Brainmarker.
Met de neurofeedbacktraining van Meester Andreas verminderen klachten van autisme gemiddeld met:
Concentratieproblemen / onoplettendheid: 54,45%
Inhibitieproblemen / externe prikkelverwerking / HSP: 25,99%
Hyperactiviteit en impulsiviteit: 56,33%
Dit is gemeten met de gevalideerde vragenlijsten van Brainmarker.
Met de neurofeedbacktraining van Meester Andreas wordt er gemiddeld een klachtenreductie van 56,00% minder vermoeidheid gehaald. Dit is gemeten met de gevalideerde vragenlijst van Brainmaker.
Met de gevalideerde vragenlijst van Brainmarker is er geconcludeerd dat er gemiddeld 35,89% minder stress en/of angst bij volwassenen wordt ervaren door de neurofeedbacktraining van Meester Andreas.
Op PubMed vind je veel biomedische wetenschappelijke publicaties over neurofeedback. Hieronder een kleine selectie:
Hier zijn enkele voorbeelden van klinische onderzoeken die bewijzen dat neurofeedback effectief is bij angst of stress:
Een studie gepubliceerd in het tijdschrift "Psychiatry Research" in 2016 onderzocht het gebruik van neurofeedback bij patiënten met gegeneraliseerde angststoornis (GAS). De onderzoekers ontdekten dat neurofeedbacktraining resulteerde in significante verminderingen van GAS-symptomen en dat deze effecten tot 6 maanden na de behandeling aanhielden.
In een onderzoek gepubliceerd in "Applied Psychophysiology and Biofeedback" in 2018 werd neurofeedback gebruikt om stressniveaus te verminderen bij gezonde volwassenen. De resultaten toonden aan dat deelnemers die neurofeedback ontvingen, verminderde stressniveaus rapporteerden in vergelijking met de controlegroep.
Een studie uit 2013 gepubliceerd in "Journal of Attention Disorders" richtte zich op neurofeedbackbehandeling voor volwassenen met ADHD en comorbide angstsymptomen. De bevindingen toonden aan dat deelnemers na de behandeling verbeteringen in zowel ADHD- als angstsymptomen rapporteerden.
Een ander onderzoek, gepubliceerd in "NeuroImage" in 2017, onderzocht het gebruik van neurofeedback bij patiënten met posttraumatische stressstoornis (PTSS). De resultaten suggereren dat neurofeedback kan bijdragen aan de normalisatie van bepaalde hersenactiviteitspatronen bij PTSS-patiënten.
Hier zijn enkele wetenschappelijke studies die bewijzen dat neurofeedback werkt bij ADHD en ADD:
Een studie gepubliceerd in "Applied Psychophysiology and Biofeedback" in 2014 onderzocht het effect van neurofeedback op kinderen met ADHD. De resultaten toonden aan dat kinderen die neurofeedbacktraining kregen, verbeteringen vertoonden in aandachts- en impulsiviteitssymptomen in vergelijking met de controlegroep.
Een systematische review en meta-analyse gepubliceerd in "Clinical EEG and Neuroscience" in 2018 analyseerde gegevens uit meerdere klinische onderzoeken naar neurofeedback bij ADHD. Hoewel de resultaten varieerden tussen de studies, concludeerde de review dat er enig bewijs was voor de effectiviteit van neurofeedback bij het verminderen van ADHD-symptomen, vooral bij kinderen.
Een studie gepubliceerd in "Pediatrics" in 2014 richtte zich op neurofeedbackbehandeling bij kinderen met ADHD en vergeleek deze met een actieve controlegroep. De onderzoekers vonden dat neurofeedback leidde tot verbeteringen in aandachts- en impulsiviteitssymptomen bij de behandelde kinderen.
Een ander onderzoek gepubliceerd in "Journal of Clinical Psychiatry" in 2012 beoordeelde de langetermijneffecten van neurofeedback bij volwassenen met ADHD. De resultaten toonden aan dat neurofeedback gedurende 6 maanden leidde tot verbeteringen in ADHD-symptomen en dat deze verbeteringen werden gehandhaafd bij follow-up.
Omdat jij natuurlijk benieuwd bent wat neurofeedback voor jouw kind kan betekenen, bieden wij de kennismaking en eerste intake met QEEG-meting voor Neurofeedback GRATIS aan. Zo zie je direct resultaat en kunnen we vrijblijvend een plan voor je opstellen.
Hierna kun je aan de slag voor €25,- per training. De tussentijdse en eindevaluatie zitten hierbij in. Er zijn 20 tot maximaal 40 trainingssessies nodig om lange termijneffecten te behalen.
Benieuwd naar de mogelijkheden? Vraag de GRATIS Breinmeting Neurofeedback aan.
Ja, de Cogmed Werkheugen training is wetenschappelijk bewezen effectief.
Video over Cogmed.
* Video illustreert praktische toepassing van cognitieve training in educatieve en klinische settings.
* Toont succesverhalen van gebruikers en professionals.
Klik hieronder voor een aantal wetenschappelijke publicaties:
* Dit onderzoek toont aan dat werkgeheugentraining met Cogmed leidt tot verbeteringen in werkgeheugencapaciteit en verminderde ADHD-symptomen.
* Deze meta-analyse bevestigt dat Cogmed leidt tot verbeteringen in aandacht en werkgeheugen, vooral bij kinderen met ADHD.
* Dit onderzoek benadrukt de blijvende effecten van Cogmed bij kinderen met een zwak werkgeheugen, wat bijdraagt aan beter leren en functioneren.
* De resultaten van deze studie suggereren dat Cogmed training niet alleen het werkgeheugen verbetert, maar ook voordelen biedt voor academische vaardigheden zoals begrijpend lezen en rekenen.
Praktijk Meester Andreas gebruikt hier landelijk genormeerde onderzoeken voor. Je hebt dan heel overzichtelijk wat een leerling wel en niet kan. Wij zetten dan in op de hiaten van de leerling.
Het is belangrijk om eerst in kaart te brengen wat de leerling wel en niet kan. Aan de hand van de resultaten worden de sessies voorbereid, zo sluiten we aan bij de leerbehoeften.
Ja, wij komen ook op school. Dit in de regio van Alkmaar, Heerhugowaard en Langedijk.
Als een leerling vastloopt op school, dan kan er een subsidie aangevraagd worden bij de desbetreffende consulente van het Samenwerkingsverband, iedere school heeft er een. Dit voor maximaal 43 uur aan begeleiding. Hiervoor moet er een topdossier worden aangemaakt. Op onze offerte moeten de doelen duidelijk geformuleerd zijn. Hulp nodig? Laat het ons weten, we denken graag mee.
We bieden maatwerk op het gebied van o.a.:
Dit voor individuele of groepjes kinderen.