Taal in Blokjes is een effectief bewezen methode, die gebruikmaakt van klankregels en kleuren om de spelling inzichtelijk te maken. Kinderen met ernstige spel- en leesproblemen of dyslexie zijn erg gebaat bij deze methode.
Bij de start van het dyslexietraject beginnen we met een spellingonderzoek en/of technisch lezen onderzoek. Zo weten we wat de leerling lastig vindt, en waarom. We analyseren de gegevens en gebruiken deze om een handelingsplan te maken. We werken pragmatisch aan de hiaten en zorgen dat de lessen worden afgestemd op de behoeften van de leerling. Om datgene wat er geleerd is te borgen wordt er thuis geoefend met de uitgeleende leerspellen. De volgende les wordt er weer een nieuwe stap gemaakt in het leerproces. Zo boeken leerlingen sneller en meer resultaat dan met reguliere bijles.
Tarief
€82,50,- per sessie. Dit is incl. materiaal en de software.
De sessies worden gegeven door een gecertificeerd taalspecialist, opgeleid door F&L-expertisecentrum.
Maak een vrijblijvende afspraakBijles is letterlijk een les erbij, niet meer, niet minder.
Bij remedial teaching starten we met een onderzoek. Hiermee brengen we in kaart waar een leerling op vastloopt, en waarom. We maken een analyse en een handelingsplan om pragmatisch de hiaten weg te werken. De lessen worden afgestemd op de behoeften van de leerling. Ze krijgen elke week leerspellen mee, om datgene wat er geleerd is te borgen. De week daarop kun je weer een nieuwe stap maken in het leerproces. Zo boeken onze leerlingen meer en sneller resultaat dan met reguliere bijles.
Praktijk Meester Andreas gebruikt hier landelijk genormeerde onderzoeken voor. Je hebt dan heel overzichtelijk wat een leerling wel en niet kan. Wij zetten dan in op de hiaten van de leerling.
Wij raden remedial teaching spelling aan. Wij zetten de methode Taal in Blokjes in, dit is een bewezen effectieve methode voor leerlingen met dyslexie.
50 minuten per sessie.
1 uur per les.
Dit is heel verschillend. Dit kan varieren van 5 tot tientalle lessen. Maak een vrijblijvende belafspraak voor een eerlijk en gedegen advies.
Het is belangrijk om eerst in kaart te brengen wat de leerling wel en niet kan. Aan de hand van de resultaten worden de sessies voorbereid, zo sluiten we aan bij de leerbehoeften.